Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Sanok zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gminasanok.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Link do wyniku przeprowadzonej analizy.Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kinga Skotnicka, edg@gminasanok.pl. 134656554
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jan Nowak — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Sanok, ul. Kościuszki 23, 38-500 Sanok
- Budynek Urzędu Gminy w Sanoku położony jest przy ul. Kościuszki 23, w którym mieszczą się poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminny Ośrodek Kultury, Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych Gminy Sanok.
- Biura urzędu mieszczą się na piętrach: 2,3,4,5
1. Sposób dojazdu
- Dojście piesze od ul. Kościuszki, ul. Feliksa Gieli. Na trasie dojść do wejść budynku występują liczne przeszkody np. schody, kosze na śmieci, krawężniki, pachołki.
- Najbliższy przystanek znajduje się przy ul. Kościuszki obok sklepu "SDH", znajduje się w odległości ok. 55 m oraz po przeciwnej stronie sklepu SDH przy budynku Poczty Polskiej, długość dojścia mierzony zgodnie z ciągiem komunikacyjnym ok. 125 m
- Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parkingu z wjazdem od strony ul. Feliksa Gieli w bliskim sąsiedztwie z Galerią Stokrotka.
2. Wejścia do budynku i strefa obsługi mieszkańców
- Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne oraz wejście boczne. Wejścia do Urzędu są oznakowane, znajdują się w ścianie frontowej budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody. Zarówno po prawej jak i lewej stronie są poręcze. Bark pochylni. Wejście boczne jest bezpośrednio z chodnika. Drzwi wejściowe w obu przypadkach nie posiadają mechanizmu automatycznego otwierania. Drzwi są dwuoskrzydłowe przeszklone, szerokość przejścia powyżej 90cm, brak progów.
- Korytarze na poszczególnych piętrach umożliwiają wyminięcie się dwóch osób.
- Ewakuacja odbywa się poprzez jedną klatkę schodową. Brak wydzielenia przeciwpożarowego oraz bark windy do celów ewakuacyjnych. Długość dojścia do wyjścia ewakuacyjnego jest przekroczona. Dla osób niepełnosprawnych brak krzesła i noszy ewakuacyjnych oraz nie jest wyznaczone pomieszczenie oczekiwań.
-
Tablica informacyjna o rozkładzie pomieszczeń jest usytuowana na parterze (z poziomu windy -1) Tablica nie jest wykonana w języku brajl'a i brak oznaczenia kontrastowego.
-
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Podstawa prawna:
- art. 20a i 20b Ustawy z dn. 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2019 poz. 1172, z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 roku w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 Nr 64, poz. 399).
-
W budynku znajduje się jedna sala konferencyjna.
-
Brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku.
-
W budynku nie ma pętli indukcyjnych,oznaczeń w alfabecie brajla i brak oznaczenia kontrastowego.
-
W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848