Logo Gminy Sanok
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Sanok zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gminasanok.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Link do wyniku przeprowadzonej analizy.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kinga Skotnicka, edg@gminasanok.pl. 134656554

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Sanok, ul. Kościuszki 23, 38-500 Sanok

  • Budynek Urzędu Gminy w Sanoku położony jest przy ul. Kościuszki 23, w którym mieszczą się poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminny Ośrodek Kultury, Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych Gminy Sanok.
  • Biura urzędu mieszczą się na piętrach: 2,3,4,5

 

1. Sposób dojazdu

  • Dojście piesze od ul. Kościuszki, ul. Feliksa Gieli. Na trasie dojść do wejść budynku występują liczne przeszkody np. schody, kosze na śmieci, krawężniki, pachołki.
  • Najbliższy przystanek znajduje się przy ul. Kościuszki obok sklepu "SDH", znajduje się w odległości ok. 55 m oraz po przeciwnej stronie sklepu SDH przy budynku Poczty Polskiej, długość dojścia mierzony zgodnie z ciągiem komunikacyjnym ok. 125 m
  • Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parkingu z wjazdem od strony ul. Feliksa Gieli w bliskim sąsiedztwie z Galerią Stokrotka.

2. Wejścia do budynku i strefa obsługi mieszkańców

  • Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne oraz wejście boczne. Wejścia do Urzędu  oznakowane, znajdują się w ścianie frontowej budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody. Zarówno po prawej jak i lewej stronie są poręcze. Bark pochylni. Wejście boczne jest bezpośrednio z chodnika. Drzwi wejściowe w obu przypadkach nie posiadają mechanizmu automatycznego otwierania. Drzwi są dwuoskrzydłowe przeszklone, szerokość przejścia powyżej 90cm, brak progów.
  • Korytarze na poszczególnych piętrach umożliwiają wyminięcie się dwóch osób.
  • Ewakuacja odbywa się poprzez jedną klatkę schodową. Brak wydzielenia przeciwpożarowego oraz bark windy do celów ewakuacyjnych. Długość dojścia do wyjścia ewakuacyjnego jest przekroczona. Dla osób niepełnosprawnych brak krzesła i noszy ewakuacyjnych oraz nie jest wyznaczone pomieszczenie oczekiwań.
  • Tablica informacyjna o rozkładzie pomieszczeń jest usytuowana na parterze (z poziomu windy -1) Tablica nie jest wykonana w języku brajl'a i brak oznaczenia kontrastowego.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Podstawa prawna:

  • art. 20a i 20b Ustawy z dn. 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2019 poz. 1172, z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 roku w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 Nr 64, poz. 399).
  • W budynku znajduje się jedna sala konferencyjna.

  • Brak jest toalet dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku.

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych,oznaczeń w alfabecie brajla i brak oznaczenia kontrastowego.

  • W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym umówieniu wizyty.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848