Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu, oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, urzędem kieruje przy pomocy Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy, Wójt wykonuje uchwały Rady Gminy oraz zadania Gminy określone przepisami prawa, Wójt kieruje urzędem przez wydawanie zarządzeń i pism ogólnych oraz poleceń służbowych, do zadań Wójta należy w szczególności:
przygotowywanie projektów uchwał,
gospodarowanie mieniem komunalnym,
wykonywanie budżetu,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem komunalnym,
ogłaszanie uchwał rady Gminy, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
przedkładanie na Sesji rady Gminy sprawozdań z wykonania uchwał,
reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
upoważnianie pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy,
organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy.
Tel: 13 46 56 580 e-mail: wojt@gminasanok.pl
Sekretarz Gminy Sanok Agnieszka Marszałek
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
Zastępowanie Wójta w zakresie bieżących spraw urzędu pod jego nieobecność lub w przypadkach wystąpienia innych przyczyn powodujących niemożność pełnienia obowiązków przez Wójta Gminy,
Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
Zapewnienie sprawnej obsługi obywateli przez Urząd,
Sprawowanie nadzoru nad organizacją i dyscypliną pracy,
Współpraca z jednostkami pomocniczymi /sołectwami/ i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
Zapewnienie publikacji prawa miejscowego obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,
Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków składanych do Urzędu,
Prowadzenie ewidencji kontroli zewnętrznych w Urzędzie,
Wydawanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
Współudział w formułowaniu strategii pozyskiwania funduszy pomocowych dla Gminy,
Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych – pełnienie funkcji Kierownika Referatu,
Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych przez Biuro Funduszy Pomocowych – pełnienie funkcji Kierownika,
Wykonywanie pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych.
Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
Wykonywanie czynności w ramach sprawowanego zastępstwa w zakresie odrębnie udzielonego upoważnienia lub pełnomocnictwa.
Tel. 13 46 56 570 e-mail: sekretarz@gminasanok.pl
Skarbnik Gminy Sanok Agnieszka Haduch
Do zadań Skarbnika Gminy należy:
sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją budżetu Gminy,
kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych,